Tuesday, October 3, 2017

MANFAAT VITAMIN B COMPLEX UNTUK YANG INGIN HAMIL



B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-komplex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui system percernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-komplexs setiap hari.

Sebagai pasangan suami isteri, kehadiran cahaya mata amatlah dinantikan. Tapi kita hanya mampu merancang dan berdoa, selebihnya berserahlah kepada-Nya.

Namun pada masa kini banyak alternatif untuk mengatasi masalah kesuburan pada pasangan suami dan isteri. Salah satunya adalah mengkonsumsi vitamin B complex. Ada beberapa manfaat karena mengkonsumsi vitamin B complex antara lain:

• Bagi wanita menikah yang belum hamil, vitamin B complex dapat membantu peredaran darah dan hormon, serta dapat melancarkan kesuburan.

• Vitamin B complex juga diperlukan bagi saraf kita untuk juga untuk mempertahankan keadaan sihat. Sebab stress juga dapat mempengaruhi kesuburan seseorang. Selain itu, hal ini juga diperlukan bagi sperma. Sebab, kekurangan salah satu vitamin B complex seperti vitamin B12 dapat menghasilkan sperma yang rendah dan lemah pergerakannya.

• Sementara bagi wanita hamil, vitamin B complex juga bermanfaat. Sebab jika kekurangan salah satu vitamin B complex, iaitu B9 maka kemungkinan anak anda akan lahir cacat. Vitamin ini juga lebih efektif jika dikonsumsi dalam jumlah yang cukup baik sebelum hamil dan pada awal masa kehamilan.

Demikianlah manfaat vitamin B complex bagi kesuburan dan kesihatan tubuh. Semoga info ini dapat menambah wawasan anda mengenai manfaat yang didapati dari macam-macam vitamin B complex.




PENGEDAR SHAKLEE SIBU, SARAWAK

FB : HASYIMAH JONG

NO.TEL : 013 567 6802

IG : setkesuburan.syima

No comments:

Post a Comment