Monday, January 16, 2017

MANFAAT UTAMA LECITHIN YANG RAMAI ORANG BELUM TAHU


LECITHIN SHAKLEE

Salam semua.

Hari ini kita nak kongsi sedikit sebanyak pasal perbezaan lecithin shaklee dan manfaat utama lecithin yang orang tidak tahu.

PERBEZAAN LECITHIN SHAKLEE

DIEKSTRAK DARI KACANG SOYA ORGANIK BUKAN GMO. SETIAP KAPSUL MENGANDUNGI 520MG LECITHIN SOYA TERMASUK 80MG KOLIN DAN 48MG INOSITOL. LECITHIN YANG DIREMBESKAN OLEH TUBUH AKAN MENGHASILKAN ACETYL-KOLIN, INOSITOL, FOSFORUS DAN LEMAK TAK TEPU. 





MANFAAT UTAMA LECITHIN

  1. Pemecahan lemak dan kolestrol - Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' saluran darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid di dalam tubuh.
  2. Pelangsingan - Menghalang obesiti. Pengambilan yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.
  3. Menghalang tekanan darah tinggi - Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.
  4. Menghalang kejadian batu karang - 90% dari batu karang terjadi dari kolestrol. Lecithin mengemulsi kolestrol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.
  5. Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stres.
  6. Meringankan sembelit - Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan. Ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.

Semoga bermanfaat untuk semua.

( Kena buka balik buku biologi untuk fahaman yang lebih. Mesti jumpa perkataan yang pelik-pelik kat atas tu dalam buku biologi )







No comments:

Post a Comment