Tuesday, October 3, 2017

VITAMIN BANTU TULANG PATAH CEPAT SEMBUH



Bila cakap tentang tulang patah, ramai yang ingat perlu ambil kalsium sahaja untuk penyembuhan tulang. Kurang tepat, tau! Sebab dalam tulang pun ada sel dan tisu hidup.

Sekiranya anda mengalami kecederaan tulang sehingga menyebabkan tulang retak ataupun tulang patah, berikut adalah vitamin yang membantu pulihkan tulang patah yang perlu di ambil untuk membantu menyokong penyembuhan tulang dengan segera:



  • Kalsium - mineral utama untuk tulang adalah kalsium. Jadi pastikan pengambilan kalsium yang cukup setiap hari. Magnesium & Vitamin D membantu penyerapan optimum kalsium ke dalam darah dan tulang. Gabungan pelbagai mineral termasuk Boron dalam OsteMatrix ini sangat penting untuk penyembuhan tulang patah dengan cepat, sekaligus kurangkan risiko tulang retak. Kalsium shaklee adalah Ostematrix. 
  • Protein - dalam tulang manusia juga terdapat sel-sel hidup. Di sinilah pentingnya protein yang baik dalam menyokong penghasilan sel-sel tulang yang baru, demi menggantikan sel-sel tulang yang telah rosak dan mati akibat patah tulang. Protein shaklee adalah ESP.
  • Vitamin C - sumber kolagen semulajadi dan juga merupakan komponen utama pada kulit dan tisu badan. Di cadangkan untuk anda yang mengalami Open Fracture. Bantu penyembuhan luka dengan cepat di kawasan otot yang tercedera akibat tusukan tulang.
  • Asid lemak omega 3 - Minyak ikan yang tinggi dengan khasiat Omega-3, DHA dan EPA. Anti keradangan, bantu kurangkan bengkak, mencegah degradasi tulang rawan pada sendi serta pulihara sendi yang tercedera kerana patah. Omega Guard turut bertindak sebagai pelincir dalam melancarkan pergerakan sendi.

p/s : Vitamin bukan bertujuan untuk menyembuh dan anda sangat digalakkan merujuk pakar kesihatan sekiranya mempunyai masalah yang berterusan.

Hubungi syima untuk sebarang pertanyaan dan membuat pesanan untuk produk shaklee.


PENGEDAR SHAKLEE SIBU, SARAWAK

FB : HASYIMAH JONG 

NO.TEL : 013 567 6802

IG : setkesuburan.syima

No comments:

Post a Comment