Friday, October 28, 2016

KULIT SIHAT DAN MENAWAN

Nak kan kulit sihat dan menawan memang susah. Hari ini kita cuba, esok bukan terus menawan pun. Yang penting kita konsisten dengan satu-satu supplement atau produk yang kita rasa tu yang bagus. Tak kisah la produk tu apa, supplement apa.

"Supplement bukan aksesori atau diambil bila sakit tetapi ia adalah keperluan. Supplement mencukupkan nutrien dalam badan jika diambil setiap hari kerana ia tidak boleh memggantikan wholefood" by master Lyna Noh.



Cadangan supplement yang sesuai untuk masalah kulit kering, kusam dan berminyak.


Kenapa perlu ada Vitamin C ??

👉membentuk kolagen - vitamin c bertindak sebagai perangsang pembentukkan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Ia mampu mempertingkatkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.

👉mencantikkan kulit - pengambilan vitamin c setiap hari membantu kulit menjadi lebih cerah dan melambatkan penuaan. Untuk keperluan tubuh, 1000mg vitamin c cukup untuk sehari tubuh badan kita. 

Fungsi B-Complex untuk kulit.

👉membantu melindungi kulit dari sinaran matahari - punca kulit kusam dan kering adalah terlalu kerap terdedah pada matahari. Kulit kalau sudah begini memang mengambil masa untuk pulih. Jadi pengambilan B- Complex adalah langkah yang bijak.

👉anti stress - bila stress urat muka kita akan bekerja lebih kuat berbanding urat ketika kita senyum. Bila stress kita cenderung mengerutkan muka. Ini menyebabkan kedutan pada wajah.

Pentingnya Vitamin E

👉membantu memelihara sel-sel daripada ancaman radikal bebas. Kita tidak sedar atau tahu bila diri terkena ancaman radikal bebas yang sentiasa ada disekeliling kita setiap saat. Seterusnya melambatkan proses penuaan.

👉vitamin e yang cukup membantu mengekalkan kelembapan pada kulit daripada kelihatan kusam dan kering. Jangan lupa jugak yang kulit jenis berminyak perlukan kelembapan.


Supplement ini adalah salah satu cadangan yang syima rasa sesuai untuk diambil. Untuk kelihatan sihat, ceria dan menawan pengambilan supplement yang konsisten sangat lah penting. Selamat mencuba.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi
Syima 013 5676802
Fb hasyimah jong

DAFTAR AHLI UNTUK HARGA YANG LEBIH ISTIMEWA.







No comments:

Post a Comment