Monday, September 11, 2017

9 Kelebihan Dan Manfaat Utama B-komplex Shaklee


b-komplex

Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semula jadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana, asid folik yang semula jadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hamper 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.

B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-komplex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui system percernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-komplexs setiap hari.


b-komplex

b-komplex


9 Kelebihan Dan Manfaat Utama B-Komplex Shaklee

  1.  Menukar makanan kepada tenaga – bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.
  2.  Melawan tekanan – memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
  3. Membantu tumbesaran – menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
  4. Rambut beruban dan gugur – membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
  5. Baik untuk mata – mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti pengelihatan,perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus
  6. Mencegah anemia – membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibody, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migraine, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.
  7. Meredakan senggugut – baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormone dan ubat tahan sakit.
  8. Mencegah perlcche dikenali juda sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.
  9. Detoksifikasi – meredakan alahan




b-komplex



Kekurangan vitamin B Complex boleh menyebabkan:


  • Lemah sistem saraf
  • Mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung. 
  • Pembentukan sel abnormal
  • Mengakibatkan anemia
  • Masalah depresi (tekanan perasaan)
  • Kehilangan daya memori
  • Cepat letih
  • Sesak nafas
  • Insomnia
  • Kurang fokus dan konsentrasi
  • Mudah tersinggung

Siapa yang memerlukan vitamin B Complex Shaklee?

  1.  Ibu yang menyusukan anak
  2.  Ibu hamil
  3. Ibu yang sedang berpantang
  4.  Mereka yang mahu mendapatkan anak
  5.   Mereka yang mengalami masalah migraine
  6.   Mereka yang mengalami alahan
  7.   Mereka yang mengalami masalah rambut
  8.   Mereka yang mahu mengawal paras kolestrol

b-komplex




Shaklee B-Complex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like B-complex from beer yeast.


Tips memilih b-komplex yang baik. Ada yang tahu tak tips berguna ni? Kalau nak tahu hubungi syima ya. Syima sedia membantu.




PENGEDAR SHAKLEE SIBU, SARAWAK

FB : HASYIMAH JONG

NO.TEL : 013 567 6802

IG : setkesuburan.syima

No comments:

Post a Comment