Thursday, September 14, 2017

1001 Khasiat Alfalfa Untuk Semua





alfalfa complex



Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap nutrien dan mineral daripada tanah, manakala daunnya mengumpul klorogil yang banyak melalui proses fotosintesis. Alfalfa juga dikenali sebagai “ Raja Segala Tumbuhan”.

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.

alfalfa complex



7 Manfaat Utama Alfalfa

1. Mencuci hati, darah dan usus – Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihlkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

2. Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan.

3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

4. Menyingkirkan lemak dan kolestrol – Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkam kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.

5. Melawan tumor – Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

6. Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

7. Mencegah/merawat atritis – Melegakan sakit atritis dan kesakitan



alfalfa complex



Set-Set Vitamin Yang Mengandungi Alfalfa
Disebabkan Alfalfa ni kaya dengan pelbagai manfaat, jadi ada banyak set vitamin yang boleh dikombinasikan dengan Alfalfa contohnya:
1.    Set Sugar Control (Untuk penghidap kencing manis/ diabetes)
2.    Set Pelangsingan
3.    Set Healthy Circulatory (Untuk kesihatan kardiovaskular)
4.    Set Asthma/ Allergy/ Eczema
5.    Set Jerawat
6.    Set Kecantikan Kulit
7.    Set Penyusuan (Untuk milk booster)
8.    Set Bersalin (Untuk ibu berpantang)
9.    Dan lain-lain.


Jika anda sudah sedar untuk menjaga kesihatan dengan pengambilan supplemen, saya cadangkan anda mulakan dengan Alfalfa Complex. Sebab alfalfa bertindak sebagai pencuci usus dan kotoran dan badan. Kemudian barulah nutrisi senang diserap oleh badan kita. Salah satu penyebab nutrisi atau supplemen yang kita amalkan tak berkesan kemungkinan besar usus kita kotor atau banyak toksin dalam tubuh.

Mungkin ada wanita diluar sana yang belum tahu, alfalfa ni juga merupakan “KACIP FATIMAH” moden untuk kita orang perempuan. Tapi tak bermakna alfalfa ni khas untuk wanita sahaja, lelaki pun boleh amalkan. 
Dah cuba, belum? Kalau belum, hubungi syima untuk dapatkan stok alfalfa anda.

PENGEDAR SHAKLEE SIBU, SARAWAK

FB : HASYIMAH JONG

NO.TEL : 013 567 6802

IG : setkesuburan.syima


No comments:

Post a Comment