Friday, November 10, 2017

6 CARA MENYINGKIRKAN TOKSIN SECARA SEMULAJADI


Cara Membuang Toksin Secara Semulajadi

Faktor persekitaran dan jenis makanan yang diambil boleh menjadi punca banyaknya toksin terkumpul di dalam badan. Toksin biasanya akan disingkirkan melalui sistem perkumuhan semasa membuang air besar. Namun begitu ada juga toksin kekal di dalam badan dan menganggu organ penghadaman seperti usus, buah pinggang dan juga hati.

Detox bertindak menyingkirkan toksin, lemak dan buangan yang tidak diperlukan oleh badan kita. Setelah berdetox seluruh badan anda akan rasa lebih sihat, ceria dan badan lebih berasa ringan.

6 Cara Menyingkirkan Toksin Secara Semulajadi

·                     Banyakkan Minum air
Air dapat menyejukkan badan dan menyingkirkan toksin apabila kita membuang air kencing. Anda digalakkan untuk mengambil sekurang-kurangnya 3liter air sehari.

·                     Bersenam
Toksin juga boleh disingkirkan melalui peluh yang keluar melalui kulit kita.

·                     Makan buah-buahan
Buah mempunyai kandungan air dan fiber yang baik dalam membantu melawaskan sistem pencernaan. Ini dapat mengelakkan sembelit terjadi.

·                     Bawang Putih
Bawang putih dapat membuang angin dalam perut. Ini mengelakkan perut kembung dan sakit perut.

·                     Alfalfa
Kaya dengan klorofil yang dapat mencuci dan membersihkan toksin dalam badan.

·                     Teh Hijau
Teh hijau adalah minuman yang tinggi antioksida.

Di kaca televisyen juga ada menunjukkan minuman Green Tea untuk menyingkirkan toksin. Green Tea bersifat antioksida yang mampu menyingkirkan radikal bebas dalam tubuh kita. Kalau anda penggemar the yang mempunyai Taurina (bagus untuk menambah tenaga) dan sedang berdiet boleh mencuba Cinch Tea.

Pengambilan set detox atau detox diri dulu itu penting lagi-lagi sebelum anda mengambil suplemen untuk kecantikkan atau kesihatan. Jika tidak nutrisi yang ada pada makanan tambahan tersebut tidak memberikan kesan yang terbaik.

3 produk yang berasaskan bahan semulajadi bagi membuang toksin adalah Alfalfa Complex, Garlic Complex dan juga Herb Lax. Produk ini bertindak dengan membersihkan usus anda  dan memudahkan semasa membuang air besar.







PENGEDAR SHAKLEE SIBU, SARAWAK
FB : HASYIMAH JONG
NO.TEL : 013 567 6802
IG : setkesuburan.syima




No comments:

Post a Comment