Sunday, November 12, 2017

6 TANDA BADAN PERLUKAN DETOX

Tanda Badan Perlu Detox

Detox adalah proses yang perlu untuk menggalakkan kesihatan seluruh badan sepenuhnya, terutama bagi kita yang tidak mengamalkan pemakanan yang sihat. Detox merupakan satu proses membuang bahan-bahan atau toksin dari badan dalam badan. Jika anda mengalami mana-mana tanda berikut, ia adalah tanda anda perlu “detox”.




6 Tanda Badan Perlu Detox

  1. Sukar tidur malam / Insomnia
    Pengumpulan toksin adalah penyebab biasa insomnia. Andai kata anda sukar untuk tidur malam, itu mungkin petanda badan kita tengah bertungkus-lumus cuba bertindak balas dengan toksin yang semakin banyak terkumpul.

  1. Kelesuan
    Sukar untuk tidur malam membawa kita kepada kelesuan, dan kelesuan ini sering berlaku dengan insomnia. Ia juga adalah tanda bahawa badan anda membawa berat badan tambahan yang tidak diperlukan dalam bentuk makanan tidak dihadamkan dan tidak lengkap dicerna. Jadi kurangkan makan malam pada setiap hari.

  1. Ketidakhadaman
    Jika anda mempunyai masalah perut kembung seolah-olah seperti hamil, itu mungkin ada sekatan toksin didalam usus yang membuat saluran penghadaman berfungsi dengan sukar dan menyebabkan angin terperangkap. Untuk membersihkan usus dengan baik perlu dibuat 2-4minggu / sebulan.

  1. Tertekan
    Itu bertanda badan anda cuba memberitahu sesuatu yang tidak kena pada anda.

  1. Sembelit
    Seminggu sekali baru buang air besar, tu memang tanda usus bermasalah tu. 2Kali sehari tu pun dah dikira ok. Sembelit ini akan jadikan keadaan semakin hari semakin teruk. Sebab toksin tak betul-betul disalurkan ke dalam usus dan keluar dari badan.

  1. Peningkatan Berat Badan
    Anda pernah cuba untuk mengurangkan berat baadan tapi tak berjaya, sebaliknya berat badan makin bertambah. Walaupun ada makan makanan tambahan seperti pengambilan suplement dan jaga permakanan. Maka, bertenang dan cubalah detox dahulu.

Ada tak tanda-tanda begitu dekat diri anda?
Kalau ada, tu tandanya anda perlu detok badan anda.

Singkirkan toksin dalam badan anda dengan Set Detox Shaklee





PENGEDAR SHAKLEE SIBU, SARAWAK
FB : HASYIMAH JONG
NO.TEL : 013 567 6802
IG : setkesuburan.syima



No comments:

Post a Comment