Tuesday, November 14, 2017

KENAPA BADAN KITA PERLU DETOX







Mengapa detox / mencuci usus penting?

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lender yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrient pada tahap optimum. Itulah sebab mengapa detox penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahan penyerapan nutrient pada kadar paling optimum.

Dari mana datang toksin?



Toksin pada badan kita dating sama ada dari persekitaran atau dari dalam badan kita sendiri. Toksin masuk ke dalam badan melalui perbagai cara :
o   Udara – udara yang mengandungi asap, bahan kimia, racun dan bahan cemar lain disedut masuk ke dalam badan
o   Makanan / Minuman – makanan atau minuman yang tidak bersih atau dimasak mungkin mengandungi sisa racun, bahan kimia atau sebagainya.
o   Ubatan – ubatan sintetik dan vaksin juga bole menyebabkan toksin bertambah dalam badan
o   Radiasi – pendedahan terhadap sinar x-ray, bahan radioaktif dan gelombang mikro
o   Makanan tidak terhadam – makanan yang tidak terhadam dan tinggal dekat usus akan mengalami tindakbalas biokimia dan meracuni tubuh dari dalam
o   Dehidrasi dan Malnutrisi – kekurangan air dalam badan boleh menyebabkan tindakbalas enzim, system imun dan saraf yang meracuni system manusia.

Testimoni Pengguna


Gambar 1


Gambar 2


Gambar 3

Anda mencari vitamin / supplement untuk Detox? Cubalah Set Detox Shaklee




·         Herb – Lax – campuran proprietary yang dipertingkatkan dan ditambah lagi dengan daun sena, di mana secara tradisinya ia digunakan sebagai laksatif semula jadi. Herblax berkebolehan membantu ketidakaturan yang berlaku pada tempoh tertentu. Ia menggalakkan pergerakan usus untuk memperbaiki proses pembuangan semula jadi tubuh.
·         Alfalfa Complex – perumah kepada pelbagai nutrient. Alfalfa mempunyai akar panjang 6 meter yang masuk ke dalam tanah bagi mencari nutrient dan mineral, manakala daunnya pula mampu mengumpul sejumlah besar klorofil melalui proses fotosintesis. Ia juga mempunyai rangkaian nutrient yang sangat luas, termasuk kalsium, fosforus, zat besi, magnesium, klorofil, bioflavonoids, mineral serta vitamin.
·         Garlic Complex – antibiotic semula jadi dan selamat. Bermanfaat sebagai penawar racun ( detoxifier ) yang melindungi tubuh dari berbagai macam penyakit. Melumpuhkan radikal bebas yang menganggu system kekebalan tubuh.




PENGEDAR SHAKLEE SIBU, SARAWAK
FB : HASYIMAH JONG
NO.TEL : 013 567 6802

No comments:

Post a Comment