Friday, July 13, 2018

Cara Kira Bonus (Cash Bonus) Shaklee



Hai, syima kembali menulis ni.

Hehe..harini syima nak kongsikan dengan korang macam mana nak kira bonus yang shaklee bagi. Semalam dah cerita pasal 3 tawaran hebat yang shaklee bagi. Ni nak cerita lebih detail lagi pasal 'cash bonus' yang shaklee bagi tu.

Cara Kira Bonus Shaklee



UV tu maksudnya point la. Setiap barang atau item yang kita beli ada point tersendiri. Point setiap barang berlainan jumlahnya. 

Contoh :

Jumlah uv/point terkumpul bulan Julai ni 550uv. Macam mana pulak nak kira? Berapa bonus yang saya akan dapat? Cara dia sama saja.


550uv x 31. x 8% = rm136.40

Tapi seboleh-bolehnya kita capai uv atau dapatkan uv/% yang paling hampir. Contohnya 600uv. Beza cuma 50uv saja lagi untuk korang nak dapatkan % yang lebih tinggi.

Makin banyak point terkumpul makin tinggi nilai bonus yang bakal kita peroleh.

Kalau 3 bulan berturut korang dapat 3000uv atau lebih secara automatiknya korang dari SID biasa akan naik rank kepada Supervisor. Bila korang dah naik rank, 4angka la bonus tiap bulan masuk akaun. Dengan syarat?..haha...ada syarat pulak kan.

Sales korang sebolehnya jangan la kurang dari 3000uv tu.

Insyaallah, takkan kurang tu dari 3000uv. Dah masuk 4angka mesti nak kejar 5angka pulak kan..hehe..

Pasal anak beranak atau tiba pandai ada downline pulak macam mana?

Yang ni kita borak kat whatsapp okey..hehe..yang penting untuk dapatkan bonus shaklee ni korang kena daftar jadi pengedar shaklee dulu.







#TribeBloggerStargazer


No comments:

Post a Comment