Tuesday, January 9, 2018

CoQ10 MEMBANTU MENINGKATKAN KUALITI SPERMA ( Cadangan vitamin untuk kesuburan lelaki)


Biasa kita dengar adalah tentang masalah kesihatan golongan wanita. 

Lelaki memang bimbang jika gagal memuaskan isteri secara hubungan seksual dan amat terguris egonya jika tidak dapat menghamilkannya. Lelaki, jangan cepat membakar ego sendiri. Ini musibah dan ujian yang Allah berikan. Carilah penawarnya.

Bagi lelaki yang mempunyai masalah sperma, banyak cara yang boleh diusahakan. Jika usia masih muda dan mahu merawat secara konsevatif dengan ubat-ubatan dan supplemen, saya amat mencadangkan agar mencuba CoQ10.


CoQ10 berfungsi sebagai pengeluar tenaga dalam sel yang banyak berada dalam mitochondrion. Ia menghasilkan ATP, iaitu molekul yang menghasilkan tenaga. 

Oleh itu, Coenzyme Q-10 (CoQ10) adalah ibarat vitamin. Ia boleh dijumpai di dalam organ yang mempunyai tenaga yang banyak seperti jantung, hati, ginjal dan pankreas.

Dalam Journal Urology, menyatakan keberkesanan CoQ10 dalam memperbaiki kualiti sperma kepada lelaki yang mempunyai masalah kesuburan.

Hasil dari kajian mendapati lelaki yang mengamalkan CoQ10 sebanyak 300mg setiap hari selama 30 minggu, kualiti air maninya iaitu bilangan sperma bertambah. Bilangan sperma yang mempunyai pergerakan aktif juga bertambah.

Kajian ringkas yang dilakukan mendapati bahawa pengambilan CoQ10 telah menyebabkan kehamilan pada 13.6% pasangan yang mengalami masalah kesuburan disebabkan oleh faktor lelaki setelah menggunakannya selama 3bulan.

Ibarat ' tiada rotan, akar berguna ', supplemen CoQ10 boleh dicuba bagi yang mempunyai masalah sperma. Walaupun banyak kajian yang perlu dibuat untuk membuktikannya, namun ia berbaloi untuk dicuba. 

Artikal pernuh klik disini

KLIK DI SINI UNTUK ORDER


Syima (ID 1233783)
Fb : Hasyimah Jong
No.Tel : 013 567 6802
Ig : setkesuburan.syima


1 comment: